Staropramen på Nordea Masters 2016
I samband med vår helhetsleverans till Nordea på Nordea Masters 2016 på Bro Hof Golfklubb så fick vi också ett ganska avancerat sidoprojekt av vår kund Perfect Noise / A Skillfull Crowd. Vi skulle bygga en varumärkesaktivering åt Carlsberg och deras varumärke Staropramen.Lösningen blev en maffig barinstallation ute på golfbanan som alla besökarna passerade när dem rörde sig ner mot 18e hålet. Baren stod på en 150kvm layher-ställning som vi började med att lägga trall på. Sen byggde vi en lutande trossbox som fick ett kanalplast tak och en inklädnad i träpaneler för att ge intrycket av att det var massiva träbalkar som höll upp taket.
Inne i baren byggde vi en bakvägg med infälld förvaring bakom skjutdörrar. Sen byggdes en 12m lång U-formad bardisk av vår modulära bardiskserie som vi specialtillverkat åt Staropramen till ett tidigare event.
Utöver baren och bakväggen så fylldes ytan med mer specialbyggda möbler och attiraljer.
Bilder från projektet
Vår leverans
Till det här projektet levererade vi:LjusLjusavdelningen levererade en 15x6m stor trossbox med specialbyggda delar för ett lutande tak.
SnickeriSnickeriet byggde tross-inklädnaden i trä, kanaplast-taket ovanför baren samt byggde hela bakväggs-konstruktionen och bardisken. Utöver byggnationen till den stora baren levererade man också tre mindre barinstallationer ute på läktarna och utanför klubbhuset.
PrintPrintavdelningen levererade printade menyer till alla barinstallationerna samt utskurna Staropramen-loggor.
ProjektledningInför leverans och väl på plats koordinerades leveransen och byggnationen av vår projektledare Mikael "Snobben" Jonasson.